Do týchto sviatočných dní na sklonku septembra a začiatku októbra, kedy slávime viacero významných slávení ako 800. výročie stigmatizácie sv. Františka z Assisi, vysluhovanie sviatosti birmovania otcom biskupm Andrejom, slávenie sviatku sv. Františka z Assisi či patróna našej farnosti - sv. Petra z Alkantary, sme sa rozhodli pre jednu súčasnú intervenciu inšpirovanú nemeckým umelcom Christianom Helwingom. Jeho umenie je bytostne priestorové, ktorého cieľom je zmena vnímania či zmenu atmosféry existujúcej architektúry aby sa týmto prístupom zvýraznil určitý aspekt. Na dosiahnutie našej intervencie sme umietnili 50 metrov červenej stuhy o čírke 150 cm. Začína na barokovom chóre, smeruje k najvyššiemu miestu triumfálneho oblúka a následne opäť klesá k hlavnému oltáru na miesto nad samotným bohostánkom. Ešte jedna samotná časť sa nachádza vo svätyni kostola - začína na troch kamenných stupňoch do svätyne a pokračuje ponad vstup do krypty až ku kamennému oltáru. Týmto spôsobom sa do istej miery opticky redukuje priestor kostola aby vzápätí svojou osovou orientáciou dosiahol novú gradáciu - v koncentrovanom vnímaní novodobého čierneho kríža voľne visiaceho vo víťaznom oblúku. Červená farba stuhy zároveň do vnímania prináša odkaz na kardinálny duchovný aspekt kríža (červená liturgická farba veľkopiatkových obradov) ale aj odkaz na horeuvedené liturgické slávenia. Neskorogotická architektúra kláštorného kostola v Okoličnom nám ukazuje, že dokáže integrovať umelecké aspekty a pracovať s nimi. Pri priamom pohľade človek vníma veľkosť priestoru i samotnej intervencie, pri bočnom pohľade sa mení na jemnú stuhu, v prítomnosti slnečného svetla vníma jej formy mäkšie a teplejšie ako pri večernom pozorovaní a to všetko v zrejmej koncentrácii na miesto slávenia Pánovej večere a Pánovho kríža.
Touto súčasnou umeleckou intervenciou aspoň dočasne chceme posilniť to, čo sa nám v mnohom vytráca: umelecké dielo má byť integrálnou súčasťou architektúry.